04 outubro, 2012

Espantos #340


Sequentially funny and clumsy moments…

(1) My original flight to Vancouver today was through Houston, but for some reason I was convinced it was through Dallas. When I arrived at the check-in counter to print my boarding passes, the United lady asked me where I was going. This is the dialogue that ensued:

Me: Vancouver through Dallas.
Her: Dallas?
Me: yes Dallas.
Her: Dallas or Dulles?
I can't hear the subtle difference, so the question sounded rather silly, but I went on
Me: Dallas.
As I was thinking of imitating the southern accent and say Dehllas, she asked
Her: Dallas in Texas, or Dulles in Washington DC?
I was about to say Texas, but looked at the ticket to make sure, and then…
Me: ooooh, it's Houston actually. :-D

(2) My flight to Houston was delayed enough that I would miss my connection to Vancouver, so United’s gate agent put me on an American Airlines flight through Dallas, after checking other possible connections (DEN, DTW, IAH, LAX, ORD, MSP, SLC). :-)

(3) Much to my surprise American Airlines planes, unlike United’s, are equipped with wi-fi aboard… for some reason I thought I was going through Dallas! ;-)
_________________

Momentos estranhamente divertidos e consecutivos...

(1) No bilhete, a minha viagem para Vancouver faria ligação em Houston, mas por algum motivo eu pensava que a ligação era em Dallas. Quando cheguei ao balcão do check-in para imprimir os cartões de embarque, a senhora da United perguntou-me para onde eu ía. Seguiu-se este diálogo:

Eu: Vancouver via Dallas.
Ela: Dallas?
Eu: Sim, Dallas.
Ela: Dallas ou Dulles?
Aos meus ouvidos soa igual, pelo que a pergunta me pareceu descabida; continuei dizendo
Eu: Dallas.
Quando já me preparava para imitar o sotaque americano do Sul e dizer Déllas, ela perguntou
Ela: Dallas no Texas, ou Dulles em Washington DC?
Eu já estava para dizer Texas, quando olhei para o bilhete e...
Eu: Hmmmm aliás, é Houston. :-D

(2) O voo para Houston estava ligeiramente atrasado, mas o suficiente para me fazer perder a ligação para Vancouver, pelo que o agente da United me colocou num voo da American Airlines com ligação em Dallas. Isto depois de verificar outras ligações possíveis como Chicago, Denver, Detroit, Houston, Los Angeles, Minneapolis, ou Salt Lake City. :-)

(3) Para minha grande surpresa, os aviões da American Airlines, estão equipados com internet sem fios a bordo, contrariamente aos da United... por alguma razão eu tinha na ideia que iria voar por Dallas! ;-)
_____________

Posted @39,274 feet
Post feito a 39,274 pés de altitude

2 comentários:

Anónimo disse...

Great dialogue e viva a internet airline :) Bjs!
SP

Unknown disse...

ah pois é, querida amiga...
é o sexto sentido "apuradíssimo"...

Beijinhos
Elvira